Löften för vissa, skit för andra

Löfte


Från Wikipedia

Löfte är en benämning på en utfästelse som kan ha flera former. Ur ett psykologiskt perspektiv är ett löfte ett psykologiskt kontrakt som indikerar att en transaktion mellan två människor kommer ske, i vilken den första personen undertar sig att utföra någon form av tjänst eller ge en gåva till den andra personen, som anses värdefullt för denne.

Ett löfte kan också vara en ed eller en utfästelse av annat slag, såsom en garanti, och det kan då ha juridiskt bindande. Ibland finns det särskilda formkrav för att ett löfte ska ha rättsverkan, i Sverige måste till exempel ett löfte om framtida gåva göras i skriftlig form, eller offentligt.



Tomma löften


En typ av löfte är ett tomt löfte, med vilket menas ett löfte någon avgivit utan ha att för avsikt att hålla sitt ord.


Inatt öppnades mina ögon och jag insåg att löften inte är lika värdefulla för andra som de är för mig. Jag gjorde fel i att tro att du faktiskt brydde dig och allt visade sig vara bara tomma löften. Tomma ord utan innebörd!

Förra helgen var jag dum, störd, så jävla elak ? Jag rörde han inte ens..
Vad fan gör det er till nu då ?? :'(
Man vet aldrig vad som sker när man inte är i närheten, men på er litade jag faktiskt, de två jag älskar mest av allt:(
som en kniv i hjärtat. fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0