Framtiden ?

Sitter och funderar på framtiden, låter nog mer intressant än det är, haha. I alla år man levt hittills har det varit självklart vad man ska göra, SKOLA, man har inget val egentligen. Och nu står jag här och har inte en aning om vad jag ska göra efter sommaren, inte en aning om vad jag vill ?
Jag kommer tillbaka till Östersund efter Gotland, åker utomlands, men sen då? Jag har ingen egen lägenhet så är inte bunden att vara kvar i Östersund egentligen. Det kanske är den här tiden man ska utforska nån annanstans, eller många andra ställen, för att se vart man trivs bäst? Nu innan man skaffat hus, jobb, kille, barn och hela köret, för då blir det så mycket svårare. Men vart vill jag då? Det har jag inte heller någon aning om, till Norge, eller Göteborg, eller Stockholm ett tag kanske? Nånstans där det går direkttåg hem tyckte pappa, haha:P Och sen den kanske största frågan, vad ska man göra ? Plugga eller jobba? Jag ska ju läsa vidare, det vet jag ju, men vet inte om jag vill göra det nu på en gång? Då är man ju låst i flera år och har ju just skrivit att jag vill åka runt och uppleva olika platser och olika saker. Men om man skaffar jobb kanske man trivs och blir kvar och inte orkar ta upp pluggandet igen. Det är inte lätt ska ni veta! Och kan ju inte söka jobb och lägenhet o grejs innan jag bestämt mig:/ Egentligen kanske man bara borde chansa, söka jobb på massa olika ställen och bosätta sig där man först får ett ja ? Så slipper man fundera lixom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0