Leva i nuet

Har gått och vart deppig mest hela dagen MEN ska sluta nu. Har kommit fram till att det faktiskt inte gör saken bättre att gå runt och va ledsen för något som inte hänt än, och som FÖRHOPPNINGSVIS inte kommer hända. Men jag är lite så, förväntar mig alltid det värsta, i alla situationer, ser allting negativt! För då blir man inte lika chockad när det värsta händer, typ. Ska sluta med det nu, ska börja leva i nuet, inte oroa mig för vad som kommer hända i framtiden utan fokusera på allt bra just idag istället:) Det som händer senare får jag ta tag i då, DÅ kan jag vara ledsen, men IDAG ska jag vara glad att det är så bra som det är. Man vet aldrig vad som händer så ingen mening att förvänta sig varken det mest negativa eller mest positiva. Absolut när det inte ens är upp till mig, det är inte mitt beslut och jag kan inte vara med och påverka, bara vänta, se och hoppas på det bästa:) Så från och med nu så tar jag varje dag som den kommer!! Allt som händer har ju en mening, eller ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0