nyfiken

om det är något jag är, så är det nyfiken. Jag vill veta ALLT, även fast saker kanske inte alls har emd mig att göra. och faktiskt, ofta slutar nyfikenheten inte alls på något bra sätt, och jag får reda på saker jag egentligen skulle mått bättre av att inte veta. Eller får reda på, TAR reda på! Så har faktiskt försökt sluta men det är inte det lättaste ska jag säga er. Tänkte att om jag slutar ta reda på saker jag egentligen inte vill veta så mår jag nog bättre, men NEJ. Då går jag istället runt och undrarundrarundrar vad jag skulla kunna ta reda på, vad som skulle kunna gömma sig i det ännu okända. Och har kommit på att jag hellre vet sanningen, kanske mår dåligt ett tag, men ändå kan göra mina beslut efter det jag VET. Även fast kanske ingen, eller joo Martina, vet hur jag fått reda på saker, så känns det bättre att veta, för jag hatar verkligen att gå runt och undra. Något annat jag är sjukt nyfiken på, även fast jag egentligen inte alls påverkas av det, är vad som händer i andra människors liv, haha. Ibland människor jag aldrig riktigt träffat, eller människor jag inte alls tycker om. Bloggar har ju löst det ganska bra, så inte alls svårt, men förstår egentligen inte vad som är så kul med att läsa om andra människors liv? Om man inte kännner personen väldigt bra då såklart. Men ändå fortsätter jag läsa, fortsätter vara nyfiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0