.

bad update igen nu, tappat det här lite känner jag.. men tar en kort dag-för-dag nu då:)

Söndag- Första dagen jag verkligen längtade hem! Hade absolut ingenting att göra, har ingen TV (än), fins bara 1, 2, 4 och 6 på den pyttelilla gemensamma tvn, det regnade precis som ALLA tidigare dagar här, jag kände inte en själ och ingen va hemma här jag bor heller, Så drog och träna en sväng, afrodans, himla mysko må jag säga, jobbigt, men inte riktigt min grej kände jag. Sen satt jag vid datorn heeeeeeela dagen, va så stört less så ni anar inte!

Måndag- Första dagen i skolan! Träffa klassen o sånt, 65 pers, så namn va inte ens att tänka på utan försökte mest prata med så många som möjligt. Vi är mest tjejer, men typ 15 killar kanske vi fått ihop iaf. Lite blandade åldrar, allt från några som kommit direkt från gymnasiet, till några som närmar sig 40, men flest av oss runt 20-25,  och känns som bra folk så blir nog bra:) Massor av de pendlar från Göteborg eller nån annanstans i närheten så inte alls många som bor här i Borås, men några iaf :) Hade lite rundvisning, lite tal och sånt..
På kvällen va det typ lära-känna fest. Vi va väl en tio från min klass somva där, himla mysigt och kul att lära känna folk lite mer.

Tisdag- Första dagen med fint väder! Tal igen på förmiddagen. Gick och köpte min första bok, som vi tydligen ska ha läst 130 sidor i tills tisdag, blääää. Svindyr va den, över 500 spänn, brun och ful och precis lika tråkigt innehåll som utsida. Fastighetsmäklarlagen, alltså en hel bok med lagar och förklaringen, jipppie? noooo. bläddra lite i den hemma sen och den va pest, men är väl bara att börja ändå så plöjer man väl igenom de där sidorna till slut..
Gick och fikade på Viskan i solen och sen upp till en park för brännbollsturnering och lekar:) Förlorade med 1 poäng i första matchen så åkte ut då, sämre, men satt kvar o grilla o lekte och sånt en stund innan vi for tillbaka ner till studentlokalen. Lekte ett tag till där och pratade och sånt innan jag gick hem. Typ 20 från klassen som va med idag, samma folk som igår och några till, så man märker fort vilka som faktiskt kommer vara med på alla aktiviteter och fester och sånt. Men va ändå ganska många från min klass jämfört med andra klasser, så är ju bra ändå:)


Imorrn är vi lediga och sen på kvällen har vi tacobuffe och fest med instutitionen, alla vi som läser liknande program, så ska bli skoj:)

Ledig på torsdag också, sen på kvällen äre förfest och pubrunda.

Ledig fredag (vi är alltid ledig torsdagar och fredagar) och sen på kvällen äre poolparty i badhuset här. Låter ju askul verkligen, men har fått jobbpass då så får se om jag kan gå eller inte. Annars blire träning och jobb på Puls ist..


Ska väl försöka träna nåt mer nu när jag är ledig också, och maten går finfint ;)

Nu blire sängen, vänta på att jimmy ringer och mysprata tills jag somnar, gonaaaaattt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad pluggar du då? =)

2010-09-01 @ 12:35:08
URL: http://thereselantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0