.

Pengar är inte allt!
Idag gick jag till min chef (Eniro) och bad att få jobba mindre, så från och med februari är jag bara timanställd. Och jaa, jag vet att det är mindre pengar, att jag inte vet hur mycket jag får jobba, och att massor av människor skulle göra nästan vad som helst för heltid MEN som sagt, pengar är inte allt. Vad gör det att jag har massa pengar då när jag ändå inte har nån tid eller ork att använda dom? Välmående är värt så mycket mer!

Ska verkligen börja tänka på vad som verkligen gör mig lycklig nu, strunta i pengarna, strunta i saker som inte är bra i längden. Ska bli sjukt egoístik helt enkelt, haha. För saker som känns bra för stunden, kanske inte alltid är det bästa om man tänker på hur man mår senare. Mår hellre dåligt nu nån vecka, går vidare, än att ha det halvdåligt och halvbra som det vart, tror vi vinner på det i det stora hela.
Idag är det två veckor, sen vi inte innan Alperna är det fyra, det borde bäl räcka va?

Hemma nu tre timmar, ska käka, plocka undan lite, sen tillbaka till jobbet, jobba andra halvan av passet.

Den närmsta framtiden ser iaf ljus ut:) På lördag åker vi till Alperna, en vecka med bräda, fest och bara ta det lugnt, komma bort. Kommer hem sex på söndagmorgon och åker nästan direkt vidare till Umeå, Cherryfest, och får även träffa Lali:) Kommer hem, jobbar heltid minde än en vecka, börjar jobba mindre och lagomt till det så fyller jag 20! Då blire fest igen, får se om jag och Malin styr upp nåt större tillsammans :) Och efter det har jag huuur mycket tid som helst att välja vilka dagar jag vill jobba, träna som aldrig förr och bara leva fullt ut, göra precis vad jag vill! Wonderful :)

Måste klippa mig snart oxå, blir nog nåt liknande det här igen ?

 

Kommentarer
Postat av: Mamma

"Mammas flicka"!! Jag håller med dig! Pengar är inte allt! Att man mår bra är viktigast, och du tänker ch skriver mycket klokt du:-) Puss och kram från mamma :-)

2010-01-14 @ 13:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0