!

Klockan är 02.25 , jag börjar jobba 07.00 , jag kan inte sova.
Så mycket tankar, så många tårar, så mycket ilska.



True story, enjoy.

".. jag kommer mosa dig nästa gång jag ser dig! " säger mannen PÅ FYLLAN till killen. Inspelningen finns på hela familjens telefoner, även sparat hos polisen, ända till en kvinna PÅ FYLLAN ringer killen, skyller mannens dåliga beteende på att han mår dåligt, ger killen skulden till mannens ovälmående, ger honom dåligt samvete över att ha blivit hotad! Hotad av en man, vilken han är släkt med och som tidigare "mosat" FLERA olika släktingar PÅ FYLLAN. Killen får skuldkänslor såklart, han vill inte vara grunden till att någon mår dåligt och drar tillbaka polisanmälan om hot. En anmälan han inte ens själv gjort, men ändå får skulden för. Killen blir osams med pappan, som gjort anmälan, och mamman eftersom de båda såklart tycker det är fel och idiotiskt med olaga hot mot minderårig! Absolut då mannen är fullt kapabel till detta PÅ FYLLAN. Killen är alltså osams med båda föräldrarna och kan inte längre bo hemma, så han flyttar till syster1. Mamman och pappan blir såklart arga på kvinnan, som inte hade ett dugg med saken att göra egentligen. Syster1 och syster2 är lika arga dom. Kvinnan har alltså, genom att ringa PÅ FYLLAN, splittat upp en familj, för att skydda en man som faktiskt behöver hjälp, och kanske skulle insett det av en anmälan. Alltså, mannen mår säkert skitbra nu MEN killen mår såklart skit av att vara osams med båda föräldrarna och blivit skuldlagd av kvinnan för mannens dåliga beteende. Pappan är arg och mår dåligt över att vara osams med killen. Systrarna är även de arga på kvinnan och mannen. Mamman är arg och mår dåligt av att killen flyttat ut. Kan inte säga så mycket om allas känslor, men syster1 mår iaf skit rentutsagt. Dels över att familjen inte är hel längre, dels för att hon får höra allt som sägs och känns och dels för att hon märker hur dåligt alla andra mår. Hon kan inte sova, hon gråter VARJE NATT när killen somnat. Hon ringer en vän som vid flera tillfällen kommer mitt i natten för att trösta. SÅ dåligt mådde hon.
Alltså, genom att hjälpa(?) mannen i en fråga hon inte hade något med att göra, så fick hon en hel familj att må dåligt i veckor framöver, men det inser hon inte själv.




Hade kvinnan inte ringt den där kvällen PÅ FYLLAN hade familjen varit sams, mått bättre och alla familjemedlemmar hadefortfarande pratat med kvinnan.
Ännu bättre, hadeinte mannen PÅ FYLLAN ringt och hotat att slå ner den 15-åriga killen hade alla varit sams och ingen mått dåligt.
Tål att tänkas på.





Så, varför kan jag inte sova just inatt? Varför tänker jag på detta nu då det var så längesen då? JOO, det ironiska i det hela är att nu sitter kvinnan och trycker ur sig att JAG har alkoholproblem. Kanske dags att titta över sin egen situation? Det är absolut inte första gången mannen och kvinnan skapar problem PÅ FYLLAN, men det va fan droppen.
Hade inte mannen och kvinnan varit alkoholister hade detta aldrig hänt.
Sen är det upp till varje människa att tänka över sitt eget liv och vad som betyder mest.

BLIR SÅ IN ÅT HELVETE ARG BARA.
Släng sprithelvetet i väggen, erkänn att ni gjorde fel och BE OM URSÄKT för fan!
Eller är spriten och stoltheten värd mer?



Vore det förresten konstigt om jag blev alkoholist med fyra stora sånna bara inom närmsta släkten? Vilka förebilder ni är!



Tackar gudarna för familjen, som nu är hel igen, och för vännen som alltid finns där! Vad vore jag utan er? <3
..och övriga släkten som även dom är underbara!

Det är precis vad jag känner, allt på en gång. Tack för mig.


Klockan är 03.05 och jag sover fortfarande inte.
Sjukt jävla ovärt.

Kommentarer
Postat av: Syster2

Håller med totalt. Att släkten inte kan gå före spriten är ofattbart. Klarar men inte av att dricka utan att bete sig som en idiot så ska man hålla sig borta från det!

2010-03-08 @ 18:10:31
URL: http://benitaeriksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag håller också med men man behöver inte offentlig göra det som har hänt tycker jag

2010-03-08 @ 19:31:47
Postat av: Melissa

det jag håller med om är att sprit förstör och att allt blivit fel. inget annat, jag tänker inte lägga mig i. Men som sagt, man behöver inte offentligöra sånna här saker... ps de va jag som skrev förra också det blev nå fel...

2010-03-08 @ 19:41:31
Postat av: Anonym

...När jag fick mina barn, tänkte jag att jag vill att mina barn ska känna att det är okey att ha känslor. Det är okey att vara glad, arg, ledsen och besviken. Att stå för sina handlingar, ta ansvar för dom - inte skylla på andra. Att respektera sig själv, och respektera andra. Jag tycker att jag har lyckats väldigt bra med det. Ni (mina barn) är bättre än mig på en del av dessa egenskaper. Jag är glad att det finns olika sätt att framföra hur man känner, och för dig Sabina är det här sättet bäst. Jag tycker att även du får säga ditt, och även du får ha känslor, och även du har rätt att bli påverkad och ledsen. Precis som jag och alla andra. Min förrebild är grynet och Anna Mannheimer, för gryndet säger: Ta inte skit!, och Anna Mannheimer kan konsten att tala med andra, oavsett sammhällsskikt, ras eller värderingar. Vi lever i ett öppet samhälle, där bloggen är en del i det.

Jag älskar dig Sabina!!! Nu och för alltid!!! ...Och jag är stolt över dig!!!

<3<3<3 Mamma <3<3<3

Ps: Jag älskar hela min släkt, allihopa! <3<3<3

2010-03-12 @ 18:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0