.

Från dag till dag. Fram och tillbaka. Hit och dit. Oftast känns det som livet bara flyter på, allt känns underbart och jag ser positivt på hela livet. Sen kommer de dagarna då man bara 'va faaan!!' ni vet. Precis på samma sätt kan jag helt säkert ena dagen veta precis vad jag vill, för att nästa dag fundera över allt mellan himmel och jord. Jag vet egentligen precis vad som gör mig som allra lyckligast. Att få vara nära familjen och vännerna, att vara frisk och att träna, att jobba och känna att jag kommer vidare. Att klara skolan, att lyckas med allt jag ger mig fan på att klara av, att ha pengar att kunna göra vad jag vill precis när jag känner för det. Och visst är det helt underbart när allt bara faller på plats, när man lyckats hålla ihop alla punkter, samtidigt! Men när allt inte går ihop då? När man måste välja bort en eller flera saker för att det ska gå, vad väljer man bort då? Och hur blir det när man trycker in nya mål, nya saker man vill göra innan det är för sent, medan man fortfarande är ung. Hur väljer man då? Jag vet att man inte kan göra allt och jag vet att jag är bortskämd med att alltid lyckas med det jag vill. Men när man inte vet då, hur gör man då? När man inte längre kan få allt samtidigt blir det plötsligt mycket svårare, hur värderar man lycka liksom?
Mitt liv är lite 'allt på samma gång' och jag älskar'e! Just nu är det bara lite för många allt's samtidigt. Testar en ny metod ett tag nu, tar en sak i taget och prioriterar som jag tror är mest rätt. Nu är det tisdagstentan som ligger o lurar, sen kör jag järnet sista praktikveckan för att efter en liten hemmasemester satsa fullt på jobbet ett tag, medan jag lägger allt annat på hyllan. Sen hoppas jag glida in på samma spår igen, fylla kalendern med en miljon saker samtidigt och bara njuta av stunden utan några större funderingar inför framtiden. That's how I like it!

Sur och negativ dyker jag ner i skatterätten, men lovar att jag snart är på topp igen!


Kommentarer
Postat av: Mamma <3

Bra tankar Sabina! :-)

2011-10-29 @ 19:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0