GOLD COAST

Vi åkte ut till guldkusten, stannade vid Rainbow bay, surfade en stund och slocknade sen på stranden. När vi vaknat till och solat en stund grillade jag korv, vi spelade lite kort och tog en kvällspromenad på stranden! Så himla mysigt, hade jag gjort varje kväll om jag kunnat :)

På kvällen fick vi vår första och enda varning, man får inte campa vart som helst så vi blev tvungna att flytta på oss :/ efter många om och men lyckades Camilla flirta till oss en p-plats på ett reststop för lastbilar typ men vi va tvungna att åka tidigt så blev inte mycket sömn ochännu mindre då vi åkt in och ut ur tidszoner :( tydligen är brisbane enda området som inte stället om till sommartid så här är klockan en timme mindre...

Vi åkte tillbaka till samma ställe som innan och jag blev sittandes i bilen med en bok då regnet öste ner utanför. Nör det lugnat ner sig tog jag och Camilla en sväng runt Coolangatta innan jag drog på träningsskorna och körde intervaller och annan träning nån timme! Tog en powernap på stranden och vaknade upp till ett bröllop uppe på höjden där vi stod! :)
Vi letade reda på en annan parkering och spelade plump tills det va läggdags.

Efter att vi svidat om vanen från sovrum till bil för 18372 gången for vi ut till kusten igen och stannade i Burleigh heads där det va surftävling! :)

Kollade en stund på den innan vi la oss i solen, testade vågorna en sväng men va aaaalldeles för oregelbundna för en rookie som mig så gav upp ganska fort.

Vi fortsatte upp till Surfers paradise ochbosatte oss på en campingplats som vid det här laget kändes som rena lyxen! :p

Lite dricka och kortspel senare gick vi för att göra stan och blev medbjudna på fest.. Trodde vi ja! När vi kommer in i hotellsviten på 34 våningen visar det sig va en svensexa vi hamnat på, grymt kul dock så jag klagar inte :) tog oss ut på nån sämre klubb och vandrade hemåt efter fyllekebaben. Tog en jävla stund att komma hem, fötterna värkte som aldrig förr och bilen nästan kokade när jag vaknade på morgonen så både jag och Scott bestämde oss för att det fick bli utesömn sista timmen!

Hängde på stranden hela dan så brännan är helt okej nu ;)
Sen en svän på stan och middag till livemusik på en irländsk pub med Camilla, sjukt mysigt! :)

Hittade till ännu ett reststop att campa på innan vi for vidare till Manly utanför Brisbane för vår sista stranddag!

Jag och Camilla köpte med oss rostbiff, potatissallad och breezer och hade picnic ute på piren innan vi kollade in några halvdöda barer men gav upp och valde att krama kudden istället!


Så nu då, jaa efter att ha städat ur bilen, lämnat den, hittat ett kasst hostel, haft en slökväll med film då Camilla va ute med sitt ex, sagt hejdå till Julia och Emelie som ska fortsätta resa och bytt till ett bättre hostel så sitter vi mest och slösurfar, kollar lite jobb och suckar åt vädret...


https://cdn1.cdnme.se/988652/6-3/pic_511af9de9606ee206b0b0283.jpg">https://cdn3.cdnme.se/988652/6-3/pic_511af9de9606ee206b0b0283.jpg">https://cdn1.cdnme.se/988652/6-3/pic_511af9de9606ee206b0b0283.jpg%3C/a%3E">https://cdn2.cdnme.se/988652/6-3/pic_511af9de9606ee206b0b0283.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0