ROADTRIP

Sista roadtripveckan va inte lika grym som första men vi hann ändå med mycket mellan alla regnskurar!

Vi stannade i Byron bay tre nätter på Arts factory hostel! Hann med två festkvällar, lite strandtid, chill vid poolen, nån runda på stan och massa timmar ute med myggen! Seriöst, har aldrig nånsin haft så mycket myggbett!! Ajaj :( då vädret sög mest hela tiden blev det dock ingen surf och knappt några bilder...

Vi åkte upp till fyren och kollade in utsikten innan vi for vidare till Nimbin, som är en chillstad mitt ute i ingenstans! Här är det ratsfariliv som gäller och inom en timme hade vi blivit erbjudna både marijuana, kokain och svampar, inga konstigheter här inte!
Vi tog in på en campingplats och gick en sväng runt den lilla staden innan det blev kortspel och en tidig kväll!

Här har btw låset på bilen slutat fungera för några dagar sen så vi kan inte låsa bilen längre.
Man får kort och gott väldigt mycket lägre krav när man bor som vi gjorde. Allt är fuktigt, alltid! Jag sov på en brits med max en halvmeter upp till taket, det är trångt, ofräscht och lyckas man hitta en kall utomhusdusch är det ett plus!

Man uppskattar verkligen det vardagliga så mycket mer! El, vatten, sängar, täcken, riktiga duschar och toaletter, internet och inte minst utrymme!!

På morgonen regnade det i Nimbin men tog mig ändå ut på en löptur som skulle bli den jobbigaste nånsin... Ingen energi alls och benet värkte vare steg efter jag lyckats snärja in det i surflinan en vecka tidigare, så gav upp och tog några simlängder i poolen och en varm dusch istället innan vi åkte vidare.


Nu dör mitt batteri... Fortsättning följer ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0