MELBOURNE

Framme i Australien efter en flygresa långt över förväntan! :) förberedde mig på en obekväm flygresa utan sömn som skulle kännas som hundra år och laddade upp med böcker och korsord för att ha något att sysselsätta mig med, skulle trots allt resa 36 timmar utan både telefon, internet, dator och musik!

Flyget till Frankfurt va bara två timmar och fylldes med korsord, Kinaflyget va sjukt bekvämt, jag hade tre säten för mig själv som jag direkt efter maten lade mig tvärs över och sov som ett litet barn! När jag vaknade hann jag käka och kolla på en film sen va dom 9,5 timmarna redan slut. På flygplatsen i Peking va det iofs kaos, blev skickad från kö till kö för att fixa så man kommer in utan visum när man bara ska till nästa flyg och flygplatsen va så stor att man va tvungen att åka tunnelbana mellan terminalerna, men jag hittade och tog mig på nästa plan! Sista planet mellanlandade i Shanghai, alla va tvungen att kliva av planet, gå genom hela flygplatsen, gå genom säkerhetskontrollen och sen in i samma plan igen, sjukt onödigt kan jag tycka! Därifrån styrde vi mot Melbourne, åt mat, kollade på film och somnade, inte alls lika skönt som till Kina men av och till tills det va dags för frukost iaf! Avslutade med en sista film och tadaaa så hade 36 timmar svichat förbi! :)

Möttes av Camilla inne i Melbourne och åkte hem till henne, sprang genom duschen och sen ut i solen och käkade glass! Senare blev det pizza och några $1 champagne med hennes housemates och vänner innan jag fick testa utelivet, som en torsdag inte va mycket att hurra för, men hade kul ändå!

34 grader idag och har självklart varit ner till stranden en sväng, solat och njutit! ;) letade mig till ikea nu ikväll när Camilla jobbar och lyckades efter några felvägar hitta hem igen. Nu blir det en träningsrunda och duschen, sen får jag se vad vi hittar på imorgon, tar en dag i taget just nu och det känns helt underbart att slippa ha något att planera efter! :)

Kort sagt, jag har det grymt bra, klarade mig från jetlagen och njuter av ledigheten i solen! :)


Kommentarer
Postat av: mormor

. Men här undrar vi ochså hur det är med alla bränder som vi hör på tv 130 st känner du av dem Bra att du hör av dig

2013-01-11 @ 22:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0