:(

Okej, allt regn jag klagat på nu snart tre veckor är inte ens i närheten av detta! Usch och fy och blä!!! Förut har det iallafall varit skurar, men några korta uppehåll och lite lätt duggande emellan... Nu har det öst ner, konstant, utan minsta sekund av uppehåll i snart 20 timmar!! :( Gick ner till datorn förut idag (vi pratar alltså max tio sekunder utan tak) och va dyngsur när jag kom fram... Bokade flygbiljetten och tjursatt nästan två timmar för att vänta ut regnet, det gick åt skogen och jag fick gott ut och blöta ner mig igen! Att ta ännu en sväng för att värma maten kom inte på fråga så blev kallt ris, kalla kalkonkorvar och kall vinbärsgele till lunch, mumma... Nej!

Man blir så jäkla uttråkad så det är sjukt! Ingen träning, ingen sväng på stan och inte ens en tripp på affärn för att stilla sötsuget! Vilket iofs kanske är bra, för tänk vilket fetto jag blivit om jag tryckt i mig massa gotta så fort det regnar här, hehe!

Ajaa, igår hämtade Vanessa upp min väska och surfbräda så jag ska slippa släpa med dom på bussen imorgon... Följde med henne och barnen på simning, affären och sen pyntade vi inför pappans födelsedagsfirande de skulle ha idag! För det första var jag livrädd varje sekund vi satt i bilen, trodde inte det var möjligt att va en så dålig chaufför så där tänker jag försöka hålla mig borta! För det andra har hon ingen koll på ungarna what so ever och låter de göra precis som de vill nästan hela tiden och för det tredje känns det som hon vill ha en bästa vän att umgås med hela dagarna mer än någon som sitter barnvakt då och då, så börjar ångra mig lite men är väl vara att stå ut, är ju trots allt bara två veckor! :)


Nej skärpning, upp med hakan Sabina, hitta på nåt vettigt att göra och sluta klaga på sånt du inte kan påverka!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0